Vol.3, No 11, 2001 pp. 29-35
UDC 621.822.5
ON THE GAS
LUBRICATION BY INJECTION
THROUGH A PERMEABLE
WALL
Vladan D. Djordjević, Cvetko Crnojević
University of Belgrade, Faculty of Mechanical Engineering
27. Marta 80, 11120 Belgrade, Yugoslavia, e-mail: Vladandj@alfa.mas.bg.ac.yu
Abstract. Classical problem of flow
in a gas lubricating slider bearing is considered in the paper under the
assumption that the pad is made from a porous material, such as sintered
metal, through which the gas is injected into the bearing under the constant
ambient pressure. Both the isothermal, low Mach number gas flow in the
bearing, and the same kind of flow through the porous pad, turn out to
be coupled, but amenable to relatively simple analytical methods. By using
Darcy's law for the flow through the porous pad, an analytic relation between
the injection velocity and the pressure inside the bearing is obtained
and is used for the numerical solution of the nonlinear differential equation
governing the pressure. The obtained results show how the gas injection
inside the bearing, even at small rates, highly increases its load, and
how they can be applied in the design of externally pressurized gas bearings.
O PODMAZIVANJU
GASOM
UBRIZGAVANJEM
KROZ PROPUSTLJIVI ZID
U radu se tretira klasični problem strujanja
gasa u kliznom ležaju pod pretpostavkom da je nepokretni deo ležaja sačinjen
od poroznog materijala, kao što je to na pr. sinterovani metal, kroz koji
se gas ubrizgava u ležaj pod konstantnim spoljašnjim pritiskom. Ispostavlja
se da su oba strujanja koja pri tome nastaju - izotermsko strujanje pri
malom Mahovom broju u ležaju, i isto tako strujanje u poroznom nepokretnom
delu ležaja, međusobno spregnuta, ali da se mogu tretirati pomoću relativno
jednostavnih analitičkim metoda. Korišćenjem Darsijevog zakona za strujanje
kroz poroznu sredinu dobija se analitička relacija koja povezuje brzinu
ubrizgavanja sa pritiskom u ležaju, koja je zatim iskorišćena za numeričko
rešavanje nelinearne diferencijalne jednačine kojom se opisuje raspored
pritiska. Dobijeni rezultati pokazuju da ubrizgavanje gasa u ležaj, čak
i pri relativno malim brzinama, značajno povećava nosivost ležaja, tako
da se oni mogu korisno upotrebiti u konstruisanju ovakvih kliznih ležajeva.