Vol.2, No 4, 2004 pp. 301 - 309
UDC 504.06
PROTECTION OF THE ENVIRONMENT AS THE CONTENT
AND THE PRINCIPLE OF HIGH EDUCATION
Vesna Nikolić
Faculty of Occupational Safety, Niš
Abstract. Seriousness of ecological problems and social activities
aimed at the protection and quality of the environment at the national
and international levels impose the need for urgent and different changes
in educational system of many countries. Modern educational theory, practice
and recommendations of international organizations lead to the ecological
system at the high education. In order to understand the need and the importance
of ecological factors and laws in professional domain, the connection between
ecological and professional aspects of student's future professional activities,
it is necessary to understand the environmental protection as the necessary
content and principle of educational work at the university.
During the work, the educational needs of different groups of the academic
population are observed, in fact, the program's educational orientation
for the environmental protection in different segments at the high level
of education is shown.
Key Words: Environmental Protection, Content, Principle, High
Education
ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE KAO SADRŽAJ I
PRINCIP VISOKOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA
Globalnost i ozbiljnost ekoloških problema i društvene aktivnosti usmerene
ka zaštiti i poboljšanju kvaliteta životne sredine na nacionalnom i međunarodnom
nivou predstavljaju svojevrstan podsticaj različitih promena u vaspitnoobrazovnim
sistemima mnogih zemalja. Savremena vaspitno-obrazovna teorija i praksa
i preporuke međunarodnih organizacija upućuju na potrebu ekologizacije
sistema visokoškolskog obrazovanja. Da bi studenti shvatili potrebu i značaj
uvažavanja ekoloških faktora i zakonitosti u profesionalnom delovanju,
povezanost i međusobnu uslovljenost ekoloških i profesionalnih aspekata
njihove buduće stručne aktivnosti odnosno da se svaki posao u njihovoj
profesionalnoj aktivnosti na ovaj ili onaj način, manje ili više odnosi
na životnu sredinu, neophodno je zaštitu životne sredine posmatrati kao
neophodan sadržaj i princip nastavno-obrazovnog rada na univerzitetu.
S tim u vezi, u radu su posmatrane obrazovne potrebe različitih grupacija
visokoškolske obrazovne populacije, zapravo razmatrana je koncepcija i
ukazano na programsku orjentaciju obrazovanja za zaštitu životne sredine
u različitim segmentima visokoškolskog obrazovanja.
Ključne reči: zaštita životne sredine, sadržaj, princip, visokoškolsko
obrazovanje