Vol.15, No 2, 2008 pp. 74 - 79
UC 614.253
SUCCESSFUL DOCTOR-PATIENT COMMUNICATION
AND RAPPORT BUILDING AS THE KEY SKILLS OF MEDICAL PRACTICE
Nataša M. Bakić-Mirić1, Nikola
M. Bakić2
1Medical School University of Niš,
Department of Pre-Clinical Subjects
2Center for Hematology, Clinical Center
of Montenegro, Podgorica
E-mail: natasabakicmiric@yahoo.com
Summary. When two people are able to relate to each other, they
form a mutual bond and respect – rapport. Building a successful rapport
is the single most important factor in building a relationship. As the
key to successful office-patient relationships, it is important to know
that rapport begins to develop right from the very first conversation the
doctor has with the patient. In order to ensure that rapport can be established,
the doctor needs to be cautious of how patients perceive him/her by judging
not only verbal but also nonverbal communication. By demonstrating energy,
enthusiasm, respect, empathy, caring, understanding of sensitive intercultural
issues from the start, the doctor will be able to begin the rapport-building
process that together with communication competence represent key skills
of medical practice.
Key words: Communication, doctor,
patient, rapport, medical practice
USPEŠNA KOMUNIKACIJA IZMEĐU LEKARA I
PACIJENTA I USPOSTAVLJANJE
DOBROG ODNOSA KAO KLJUČNE VEŠTINE MEDICINSKE
PRAKSE
Kratak sadržaj: Kada je dvoje ljudi u mogućnosti da se sporazumeju,
oni stvaraju obostranu vezu i poštovanje koji se definišu kao odnos.
Stvaranje dobrog odnosa je jedna od najvažnijih faktora u stvaranju veza
između ljudi. Ključ uspešnog odnosa u ordinaciji, međutim, jeste uspostavljanje
odnosa već prilikom prvog razgovora izmedju lekara i pacijenta. Da bi
se uspostavio dobar odnos, lekar mora da bude oprezan kako ga pacijenti
sagledavaju, ne samo na osnovu verbalne već i neverbalne komunikacije.
Ukoliko lekar demonstrira energičnost, entuzijazam, poštovanje, saosećanje,
brigu, razumevanje za osetljiva interkulturalna pitanja od samog početka,
uspeće da stvori odnos sa pacijentom koji zajedno sa kompetencijom u komunikaciji
predstavlja ključnu veštinu u medicinskoj praksi.
Ključne reči: Komunikacija,
lekar, pacijent/pacijentkinja, odnos, medicinska praksa