Vol.7, No 1, 2009 pp. 87 - 100
UDC 81'242 / '243 811.111 : 811.163.41
THE INTEGRATION OF THE MOTHER
CULTURE IN
THE PROCESS OF TEACHING AND LEARNING ENGLISH
AS A FOREIGN LANGUAGE
Jasmina Đorđević
Faculty of Legal and Business Studies, Novi Sad
The paper illustrates the integration of the mother culture of students
belonging to the Serbian speech community and the culture of the English
language studied as a foreign language. The particular illustrations refer
to classes based on text and dialogue by means of which the mother culture
of the students is put into constant interaction with the culture of the
English language. The technique has actually been tested in a language
classroom where English is a foreign language and the students are of a
multicultural and multilingual background. In brief, the integration of
the mother culture and the culture of the English language proves to be
of utmost importance in the process of learning English as it can further
the process and make the study of English more successful.
Key words: mother culture, culture of the English language,
integration, interaction
UTICAJ MATIČNE KULTURE NA PROCES
PREDAVANJA I UČENJA ENGLESKOG KAO STRANOG JEZIKA
Ovaj rad ilustruje integraciju maternje kulture učenika pripadnika srpske
govorne sredine i kulture engleskog jezika koji se uči kao strani jezik.
Pojedinačne ilustracije se odnose na časove zasnovane na tekstu i dijalogu
uz pomoć kojih se maternja kultura učenika stavlja u neprestanu interakciju
sa kulturom engleskog jezika. Tehnika je zapravo proverena u jezičkoj
učionici u kojoj se engleski jezik uči kao strani, a učenici su višekulturnog
i višejezičnog porekla. Jednom rečju, integracija maternje kulture i
kulture engleskog jezika je očigledno od izuzetnog značaja u procesu
učenja engleskog jezika, jer može taj proces da pospeši, a da savladavanje
engleskog učini uspešnijim.
Ključne reči: maternja kultura, kultura engleskog jezika,
integracija, interakcija