Vol.2, No 8, 2001 pp. 211 - 220
UDC 820(73).09-2

THE VOICE INSIDE
Tanja Cvetković
Faculty of Philosophy, Niš, Yugoslavia
This paper deals with man's necessity to face truth and to remain faithful to his own authentic self, or, in D. H. Lawrence's words, to the deepest self. One way to convey metaphysical truth and the essence of things, hidden beyond the world of appearance, is music. The problem of music and its relation to man's authentic self is briefly related to Jane Campion's film The Piano, August Wilson's play Ma Rainey's Black Bottom, Ntozake Shange's play for colored girls who have considered suicide/ when the rainbow is enuf, Sam Shepard's play The Tooth of Crime, as well as to Nietzsche's work The Birth of Tragedy.

GLAS IZNUTRA
Predmet proučavanja ovog rada je čovekova večita potreba da se suoči sa istinom i da ostane veran svom autentičnom biću ili svom najdubljem ja kako kaže D. H. Lorens. Do osnovne ideje ovog rada dolazi se analizom drama savremenih američkih dramskih pisaca Augusta Vilsona (Ma Rainey's Black Bottom), Nzake Šange (for colored girls ...) i Sema Šeparda (The Tooth of Crime), koja pokazuje da su istina i suština stvari sakrivene duboko ispod sveta privida. Analizom pomenutih drama dolazi se do zaključka da se jaz izmedju sveta privida i sveta autentičnosti može premostiti muzikom kao načinom izražavanja metafizičke istine. S tim u vezi, autor se kratko osvrće na film Džejn Kempion Klavir, a svoj zaključak potkrepljuje Ničeovim idejama iz dela Rodjenje tragedije. Suprotstavljeni princip Logosa i pirncip muzike u radu se obrazlaže psihoanalitičkom teorijom Žaka Lakana, odnosno semiotičkom teorijom Julije Kristeve.