Vol.8, No 2, 2011 pp. 131 - 138
UDC 005.21
THE RELATIONAL ASPECT OF THE BUSINESS ENVIRONMENT
Biljana Predić, Danijela Stošić
University of Niš, Faculty of Economics, Serbia
biljana.predic@eknfak.ni.ac.rs,
danijela.stosic@eknfak.ni.ac.rs
The business performances of a company are partly determined by the relationships that a company has with the entities in its environment. The relations of cooperation established in order to achieve the same or supporting objectives of the parties involved are increasingly becoming a determinant of the business success. There is an increasing importance that the complex structures of relationships with the external entities have for the competitiveness of the enterprises. Therefore, the strategic management process should include defining the network environment relevant for the company's competitiveness management. This paper specifies a terminological framework for business network analysis. Additionally, the company's network environment is identified as an environment relevant for building, maintaining and developing the competitiveness. Thus, the paper suggests possible ways for improving the strategic management theory and practice.
Key Words: strategic menagament, competitiveness, business networks, network environment
RELACIONI ASPEKT POSLOVNOG OKRUŽENJA
Poslovne performanse preduzeća su delom determinisane odnosima koje ono ima sa subjektima u svom okruženju. Pri tome su odnosi saradnje koji su uspostavljeni radi ostvarivanja istih ili podržavajućih ciljeva uključenih strana u sve većoj meri faktor poslovnog uspeha preduzeća. Sve je veći značaj koji složene strukture odnosa sa subjektima u okruženju imaju za konkurentnost preduzeća. Stoga bi proces strategijskog menadžmenta trebalo da podrazumeva i definisanje mrežnog okruženja relevantnog za upravljanje konkurentnošću preduzeća. Rad precizira terminološki okvir za analizu poslovnih mreža. Takođe, u radu se mrežno okruženje preduzeća identifikuje kao ambijent značajan za izgradnju, održavanje i razvoj konkurentnosti. Ovim rad ukazuje na moguće pravce unapređenja teorije i prakse strategijskog menadžmenta.
Ključne reči: strategijski menadžment, konkurentnost, poslovne mreže, mrežno okruženje preduzeća