Vol.6, No 1, 2009 pp. 23 - 31
UDC 658.8:338.48
CHALLENGES OF STRATEGIC MARKETING OF TOURIST DESTINATION UNDER THE CRISIS CONDITIONS
Ljiljana Stanković, Suzana Đukić
University of Nis, Faculty of Economics
ljiljana.stankovic@eknfak.ni.ac.rs, suzana.djukic@eknfak.ni.ac.rs

Tourist destination management, in contemporary business conditions, based on strategic approach providing innovative and well co-coordinated tourism products is exceedingly important for tourism regions. Balancing the strategic aims of stakeholders and increasing total economic benefits are the most important objectives of the strategic marketing of a destination.
Key Words: Strategic Marketing, Tourist Destination, Management, Competitiveness, Crisis.

IZAZOVI STRATEGIJSKOG MARKETINGA TURISTIČKE DESTINACIJE U USLOVIMA KRIZE
Stvaranje konkuretnosti jedne turističke destinacije u savremenim uslovima poslovanja na global¬nom tržištu je veliki izazov za marketing menadžment. Inovativni marketing pristup oličen je u marketingu turističke destinacije koji omogućava željeno strategijsko pozicioniranje destinacije, uravnoteženje strategijskih ciljeva stejkoldera i održivost lokalnih resursa. Marketing turističke destinacije zasniva se na osmišljenom strategijskom pristupu i razvijanju marketing strategija programa za konkretni tržišni segment. Autori u radu istražuju značaj koncepta marketing destinacije i aktuelne izazove strategijskog marketinga turističke destinacije u uslovima krize.
Ključne reči: destinacija, menadžment, marketing strategija, kriza