Vol.2, No 1, 2003 pp. 37 -45
UDC 659.1:339.92
MANAGERIAL IMPLICATIONS OF THE IMPLEMENTATION
STRATEGY OF INTERNATIONAL ADVERTISING
Ljiljana Stanković, Goran Milovanović
Faculty of Economics, University of Niš, 18000 Niš, Serbia and Montenegro
Advertising, as one of the most visible forms of communication and as an
element of the promotion mix, is a critical tool for an internationally
oriented company. Viability and effectiveness of international advertising
depend on the climate for advertising in the foreign target markets as
well as the differences in the availability and usefulness of advertising
media. The Internet impacts on markets, competition, and buyer-seller relationships
may be applicable for global advertising.
MENADŽERSKE IMPLIKACIJE IMPLEMENTIRANJA
STRATEGIJE MEDJUNARODNE PROPAGANDE
Kao jedan od najvidljivijh oblika komuniciranja i kao element mix-a promocije,
ekonomska propaganda je kritično sredstvo konkurentnosti medjunarodno orijentisane
kompanije. Efektivnost medjunarodne propagande zavisi kako od ekonomskih,
socijalnih, kulturnih i zakonskih specifičnosti ciljnih inostranih tržišta
tako i od raspoloživosti i iskorišćenosti izabranih propagandnih medija
na tim tržištima. S obzirom da Internet utiče na tržišta, konkurenciju
i odnose izmedju kupaca i prodavaca, kompanije ga mogu koristiti za realizovanje
svojih propagandnih kampanja na medjunarodnim tržištima.