Vol.2, No 1, 2003 pp. 37 -45
UDC 659.1:339.92
MANAGERIAL IMPLICATIONS OF THE IMPLEMENTATION STRATEGY OF INTERNATIONAL ADVERTISING
Ljiljana Stanković, Goran Milovanović
Faculty of Economics, University of Niš, 18000 Niš, Serbia and Montenegro

Advertising, as one of the most visible forms of communication and as an element of the promotion mix, is a critical tool for an internationally oriented company. Viability and effectiveness of international advertising depend on the climate for advertising in the foreign target markets as well as the differences in the availability and usefulness of advertising media. The Internet impacts on markets, competition, and buyer-seller relationships may be applicable for global advertising.

MENADŽERSKE IMPLIKACIJE IMPLEMENTIRANJA STRATEGIJE MEDJUNARODNE PROPAGANDE
Kao jedan od najvidljivijh oblika komuniciranja i kao element mix-a promocije, ekonomska propaganda je kritično sredstvo konkurentnosti medjunarodno orijentisane kompanije. Efektivnost medjunarodne propagande zavisi kako od ekonomskih, socijalnih, kulturnih i zakonskih specifičnosti ciljnih inostranih tržišta tako i od raspoloživosti i iskorišćenosti izabranih propagandnih medija na tim tržištima. S obzirom da Internet utiče na tržišta, konkurenciju i odnose izmedju kupaca i prodavaca, kompanije ga mogu koristiti za realizovanje svojih propagandnih kampanja na medjunarodnim tržištima.