Vol.1, No 8, 2000 pp. 17 - 25
UDC 658.89.012.1:316.6
RESEARCH INDUSTRIAL BUYER BEHAVIOR -
KEY FACTOR OF STRATEGIC POSITIONING
Ljiljana Stanković, Suzana Djukić
Faculty of Economics, University of Niš, Trg VJ 11, 18000 Niš, Yugoslavia
Abstract. Efficient and effective target customer value creation
implies continually generating information about relevant market participants
and their expanding in enterprise. Dynamics of customer needs and influential
factors, as well as complexity of intra and interpersonal communications,
require application of various mathematics, statistic and psychological
techniques in the research. The aim of the paper is to explore importance
of some instruments for identification and explanation of customer behavior.
ISTRAŽIVANJE PONAŠANJA INDUSTRIJSKOG KUPCA
- KLJUČNI FAKTOR STRATEGIJSKOG POZICIONIRANJA
Efikasnije i efektivnije kreiranje vrednosti za ciljne potrošače podrazumeva
stalno generisanje informacija o relevantnim učesnicima na tržištu, kao
i njihovo širenje u preduzeću. Dinamičnost potreba potrošača, kao i faktora
koji ih uslovljavaju, složenost intra i interpersonalnih komunikacija zahtevaju
primenu raznih matematičkih, statističkih i psiholoških tehnika u istraživanju.
Naš cilj u ovom radu je da istražimo značaj nekih instrumenata za identifikovanje
i objašnjenje ponašanja potrošača.